Wednesday, February 4, 2009

マスクの物語  Tale of the Mask

The other day, I caught a cold, and went to the doctor. I have lived in Japan for 35 years, and for the first time in my life, I put on a mask.

先週、私は風邪をひきましたので、お医者さんへ行きました。私は日本で35年間生活をしていますが、自分の人生で初めてマスクを付けました。

In Japan, is quite common to see people wearing masks during the winter. People do not want to catch a cold, or do not want to spread germs.

日本では、冬の季節にマスクを付けている人をよく見ます。風邪をひきたくないし、ばい菌を他人にひろげたくないです。

However, if you wear a mask in America, people will think you are a bank robber. This comes from so many Western movies. Always, the group of bad guys ride their horses into town, they cover their faces with their scarves, and then go rob the bank.

しかし、アメリカでマスクを付けましたら、アメリカ人はその人が銀行強盗と思います。この考え方は、大西部劇映画から来ています。その映画のシーンでは、悪集団は馬を乗って街に入り、顔をスカーフで隠して、それで銀行に強盗します。

So for Americans, if they see some one with a mask, this is what they will think.

だから、アメリカ人がマスクを付けた人を見ましたら,強盗人と考えます。

I think that Japanese people should not wear a mask when visiting or living in America, it might lead to embarrassing situations!

私の考えで、日本人はアメリカに訪問でも生活する時に、冬にマスクを付けない方がいい、ちょっと大変な事に成るかも知れません!


No comments: