Thursday, April 9, 2009

Part 3 アメリカがイスラエルを支持する方法。How America supports Israel

Now we have come up to the time that Israel was established. Americans generally took a very positive view of Israel. The Israeli settlers were often portrayed as heroes in the media, struggling to establish a nation. To Americans, this reminded them of the establishment of America, and the pioneer spirit.

それでは、イスラエルが建国に時に来ました。基本的に、アメリカ人はイスラエルについて肯定的な気持ちを持っています。イスラエル定住者は、マスコミで 新しい国を創る動力をしている英雄として見せられていました。アメリカ人はそのイスラエル人を見て、自分達のアメリカ建国とパイオニア精神を思い出しました。

There was one complication however. There were already people living in Palestine. Some Jews had always lived in the area since Roman times, but since then the majority population had always been Moslem Arab. In the land between the Jordan River and the Mediterranean Sea, the majority population has always been Moslem Arab, even today.

しかし、一つの複雑な問題が有りました。パレスチナ地区で昔から住んでいる人達が居ました。古代ローマ帝国から数人のユダヤ人はまだ残っていましたけれど、ほとんどの人口はイスラム教のアラビア人でした。ヨルダン川と地中海の間に住んでいる人口は、いつも大多数がイスラム教の人達でした。現在もそうです。

From the time of the first colonization by White people in North America, some part of the American population has been Jewish. And some of these Jewish people were able to become quite wealthy. Such Jewish families were able to provide financial help for the new Jewish State. Also, Jewish people often worked in the US government, or the American media. In these positions, they were able to help create a sympathetic feeling for Israel in the United States.

北米大陸は初めて白人植民地に成ったから、ユダヤ人がその人口の一部でした。それと、そのユダヤ人の中から一部の人が大金持ちに成りました。そのアメリカ社会の偉いユダヤ人家族は新しいユダヤ人の国、イスラエルに、金融的援助しました。それと、ユダヤ人はたまにアメリカ政府でもマスコミでも仕事が有りました。この立場から、アメリカの中でイスラエル向きに同情な気持ちを創る事が出来ました。

As for Arabs or Moslem people in general, until the last recently, there had been almost no Moslems living in the United States at all. At this time, there are very few Moslems who have high positions in American society. Most Moslems in America today tend to be working class.

アラビア人とかイスラム教の人について、最近までアメリカ合衆国で住んでいるモズレム人(イスラム教の信者)は居ませんでした。現在、アメリカ社会で偉い立場を持っているモズレム人が少ないです。ほとんどのモズレム人は労働者クラスです。

In my last two blog posts, I have described how Christians persecuted Jews in history. Yet for 2,000 years, Christians and Jews had lived together, even if it was not always so amicable. But Moslems were from a different world. In the year 732 at the battle of Tours in southern France, and in 1529 at the siege of Vienna, Moslem invasion of Europe were defeated, and Christianity saved.

この前のポストで、どう言うふうに西洋の歴史でキリスト教信者がユダヤ人を迫害しましたかを書きました。しかし、いつもそんなに友好的ではなくても、キリスト教信者とユダヤ人が隣同士で生活をしました。しかし、モズレム人は違う世界の人達でした。732年南フランスツールの戦いと1529年ウィーン包囲攻撃で、モズレム人のヨーロッパ侵略は負けて、キリスト教は救われました。

Very few Europeans traveled to Moslem lands, and even fewer Moslems went to Christian countries. Trade, if it existed at all, was negligible. So until the present day, Jewish and Christian people had existed together, while Moslems were viewed as strange and threatening. It was thus very easy for pro Israeli organizations in America to create a sympathetic image of Israel in America.

イスラム教国へ旅したヨーロッパ人は少なかったです。逆に、イスラム国からキリスト教国へ旅した人は、もっと少なかったでした。それでは、現在までにキリスト教信者とユダヤ人はお互いの共存経験が有って、イスラム人の方がキリスト教信者の立場から不思議と怖いと見られています。これでイスラエル人の右派グループはアメリカでイスラエル同情気を創る事が簡単でした。

So from the time that Israeli settlers first came to Israel in the late 1890’s, and until the present day, the Israeli people have always been in some kind of combat with the Moslem people who lived there. The greatest help for the settlers was Jewish people living in Europe and the United States, who provided financing. Once Israel became a country, the primary backer became the United States, which provided financial and military aid. This aid is vital to the State of Israel, without it, Israel will cease to exist.

1890年代から今まで、イスラエル定住者はパレスチナのモズレム人たちと戦い中です。イスラエル定住者に役に立ったのは、金融援助をしたアメリカとヨーロッパのユダヤ人でした。イスラエル建国後、基本的に金融と軍事援助はアメリカ合衆国です。イスラエルの為に、この援助は生命維持的に必要です。

While the Palestinian people receive some financial aid from Arab nations, any serious aid or military help is blocked by the United States and Israel. Any Moslem in America who provides money to a charity to help Palestinian people is in danger of arrest by the American government, the charge would be helping terrorism. This is because, particularly under the Bush administration, most Moslem charity agencies, NGO’s and so forth were classified as terrorist organizations.

パレスチナ人はアラブ国々から金融援助を少し貰っていますが、ほとんどの金融と、勿論、軍事援助はイスラエルとアメリカで止められています。アメリカでは、モズレム人はパレスチナ人援助の為にチャリティとかNGOに寄付すると、国際テロ行為の手伝いで逮捕の可能性が有ります。ブッシュ政権で、ほとんどのイスラムチャリティグループは、勝手に テロ行為と決められ ました。

続きます。   To be continued.


No comments: