Wednesday, July 16, 2008

日本の漁業燃料コスト Japanese Fishing Fleet Fuel Costs

In recent days the news have been filled with stories about Japanese fishermen striking because of high fuel costs. In my opinion, we are going to have to return to the age of sail. Germany has tested a sail kite on a merchant ship, which achieved fuel cuts of 10 to 15%. It is estimated that yearly fuel costs can be cut by 10 to 35%.(see links)

最近のニュースで、漁師のストライキの話しが有ります。燃料のコストで漁を出来ません。私の考えで、帆船が必要です。ドイツで、貨物船に凧の様な帆を付けて、燃料のコストを10%から35%減らしました。(下記のリンクを見て下さい)

This could be useful in going to and returning from fishing areas. Eventually, sails could be added so that fishing activities would be conducted by sail. New fishing ships should be built to mainly use sail. Diesel engines would only be used to enter and leave port.

この帆は漁場へ向かう時と帰る時に使えるかも知れません。だんだん、漁業活動も帆でするべきがいいと思います。新漁業の造船は基本的に帆船を造ればいいでしょう。ディーゼル機関は出港と入港の時だけで使います。

Fuel costs are not going to get any cheaper. In America, the trucking industry is being hit very hard by diesel fuel costs. There is less and less oil in the world, costs will only continue to rise. We have to find solutions to continue our life without oil.

燃料のコストは将来に安く成りません。アメリカでは、運送業界はとてもディーゼル燃料コストの上昇で困っています。世界の油田に眠っている石油の量はだんだん少なく成っています。石油のコストはこれから上がるだけです。将来に、石油の無い生活方法を考えなければなりません。

Links. リンク

http://www.reuters.com/article/inDepthNews/idUSL1548100520071217?sp=true

http://nigelwintergreen.blogspot.com/2008/02/german-ship-sails-giant-kite.html


No comments:

Post a Comment