Wednesday, February 4, 2009

日本の小学校での英語教育 Teaching English in Japanese primary schools

I have read that English will now be taught in Japanese primary schools. Frankly, I do not think this is a good idea. I think it is much better that primary school students spend time learning proper Japanese before going into a foreign language.

新聞で、これから日本の小学校で英語を教えますと読みました。はっきり言うと、私はこの計画がよくないと思います。私の意見では、小学生は外国語を勉強する前に正しい日本語を覚えた方がいいでしょう。

I think that starting English in High School to be quite sufficient. By this time, students should have a proper grounding in Japanese language and culture. I think this is very important. American English and popular culture is frankly a mess, and I think students should be mature before they come into contact with it.

英語の勉強は高等学校から始まる事で十分です。高校生に成ったら、生徒たちは基礎的日本語と日本文化を学んだでしょう。これはとても大切と思います。アメリカの英語と若者文化は、正直に言うと、めちゃくちゃな事です。これを教える前に、学生たちはある程度の年齢に成った 方がいいと思います。

Also, besides English, I think that languages such as Chinese, Korean, and Russian should be offered. In the near future, these countries will become very important for Japan, and I think we should offer students a choice.

それと、英語だけでは無く、中国語、韓国語、ロシア語も教えるべきと思います。近い将来にこの国々は日本と縁が深く成るでしょう。高校生に英語以外の選択をあげる事が大切と思います。

I do not ascribe to the theory that it is necessary to expose students at a young age to a language. In my high school in the rural US, German, French, Latin, and Spanish were all offered. They were not required, it was the student’s choice whether to study them or not. I studied three years of French and German, and still speak them today.

学生たちに若い年齢から外国語を教える必要が有ると言う論理について、私はそう信じません。私の高等学校はアメリカの地方でしたが、ドイツ語、フランス語、ラテン語、とスペイン語が全部学べました。アメリカの高校では,外国語は必修では有りませんでした。私はドイツ語とフランス語を両方三年間勉強して、現在でも出来ます。

The main requirement for learning a language is personal desire, and students do not develop that until around the high school age.
I think that primary school should give a basic education as good Japanese citizens, before moving on to foreign affairs.

外国語を習う為に、一番必要な事は自分の希望ですが、学生達は高校生までその希望がまだ出ません。私の考えで、外国の事を教える前に、小学校は素晴らし日本市民を育てるべきと思います。


No comments:

Post a Comment